Mechanische Tuning en blueprint
In en uitlaatkanalen bewerken ook wel flowen genoemd effectieve klepdoorlaat vergroten, door middel van, klepzittingen aanpassen zodat de kleppen een draagvlak op de zittingen krijgen van 1mm. Standaard is dit meestal rond de 2 of 2,5 mm.
Indien mogelijk kunnen wij ook de kleppen vergroten mits het type motorfiets dit toelaat, dit geld ook voor de klepzittingen natuurlijk. Ook de klepgeleiders worden gecontroleerd of eventueel vervangen indien nodig.
Klepzittingen maken wij in eigen beheer, dit in verband met materiaal keuzes en diameter aanpassingen. Ook voor koppen die geschikt moeten worden voor loodvrij, wat vooral voorkomt bij classic motoren, koningsas types enz. of welke uitgesteld zijn door het inzakken van de zittingen en hierdoor buiten het bereik van klepstelmateriaal vallen Ducati R types en enkele 2 kleps modellen.
Uitliteren van verbrandingskamers om alle kamers een gelijke inhoud te verschaffen. Aanpassen van de squish om een zo goed mogelijke werveling in de kamer te verkrijgen indien nodig word ook de cilinderkop en cilinderpasvlak gevlakt.
Ook maken wij krukassen lichter en worden deze daarna gebalanceerd, nieuw of classic motoren maakt ons niet uit.
Graag maken wij gebruik van carrillo drijfstangen en pistal zuigers hier hebben wij zeer goede ervaringen mee.
De aandrijflijn lichter maken en balanceren is natuurlijk ook mogelijk.
Om alles af te maken, worden alle onderdelen en lagers gecontroleerd op slijtage en tolerantie. Waarna het complete blok wordt uit geshimt en afgemonteerd.
De nokkenas timing wordt gemeten en eventueel aangepast naar de gevraagde vermogensafgifte. Race of straat gebruik kan verschillend zijn.
Om alles af te maken volgt natuurlijk de Electronische Tuning of het afstellen van carburateurs.